Frågor & Svar
Hur registrerar jag mig som kund i er webshop?
Det gör du enkelt genom att registrera dig som ny kund. Klicka på "Ny kund" länken uppe i högra hörnet på sidan. Fyll i dina uppgifter och klicka på registrera.
Din ansökan granskas manuellt och vi gör en sedvanlig kreditbedömning. Efter vårt godkännande kommer du erhålla dina inloggningsuppgifter via e-post.
Jag har redan ett konto hos Colly Verkstadsteknik – behöver jag då registrera mig på webben?
Ja, alla nya webkunder måste göra detta, så att vi kan koppla ihop dig med ditt befintliga konto och säkerställa rätt priser och villkor.
Kontakta kundservice på telefon 08 – 703 01 00 så får du snabbt hjälp.
Min kollega har en inloggning hos Colly Verkstadsteknik - kan jag använda samma?
Varje inloggning är personlig och styr flera viktiga inställningar som bl.a. referens på order och den e-postadress som får bekräftelse på att beställningen mottagits.
Kontakta kundservice på telefon 08 – 703 01 00 så får du snabbt hjälp att registrera ett eget konto.
Jag har en inloggning men kan inte fortsätta till kassan och avsluta min beställning, varför?
Colly Verkstadteknik har två olika typer av inloggningar. En som har behörighet att köpa och den andra som har all funktionalitet med undantag för rättighet att lägga beställning.
Har du fel behörighet ber vi dig kontakta vår kundservice på telefon 08 – 703 01 00 så får du snabbt hjälp att ändra.
Inloggning:
Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Under ”Logga in”-knappen i översta högra hörnet på sidan hittar du en länk: ”Glömt lösenord”. Klicka där och ange din e-postadress så får du automatiskt ett nytt lösenord skickat.
Som inloggad kan du sedan själv administrera och ändra ditt lösenord i Mina sidor.
Har du däremot glömt vilken e-postadress du använt för ditt konto så behöver du kontakta vår kundservice på tel. 08 – 703 01 00.
Priser och beställning:
Erbjuder ni speciella prisavtal till regelbundna kunder?
Ja det gör vi. Ta kontakt med vår Kundservice på 08 – 703 01 00 så får du och en säljare diskutera hur du kan få de bästa priserna.
Jag har avtalspriser med er – gäller dessa på webshopen?
Ja, alla avtalspriser gäller och visas när du är inloggad.
Hur vet jag att ni har tagit emot min order?
Du får en bekräftelse direkt på skärmen när du avslutat ditt köp i kassan. Därefter går din order vidare till vårt affärssystem som skickar ut en orderbekräftelse till din e-postadress.
Faktura- och leveransadress:
Jag skulle vilja ändra min fakturaadress. Hur gör jag?
Ta kontakt med kundservice på tel. 08 – 703 01 00 så hjälper vi dig.
Jag vill att mina varor ska levereras till en annan adress. Hur gör jag?
Du kan enkelt själv ange leveransadressen när du kommer till kassan. Du kan även spara nya adresser i adressboken för enkel registrering vid framtida beställning.
Kan jag se min orderhistorik och status på order?
Ja, när du är inloggad kan du se din orderhistorik under "Mina Sidor".
Där ser du bl.a. ordernummer, orderdatum och status. All orderhistorik visas, vare sig du har ringt in din order, faxat eller själv registrerat en web-order.
Finns det en minimum ordergräns för web-order?
Nej, alla beställningar är lika viktiga för oss, stora som små. Vi bjuder på frakten om ordervärdet överstiger 2000: -.
Om du däremot väljer att faxa, e-posta eller ringa in order så finns en minorderavgift vid ordervärde understigande 300: -.
Retur och annullering av order:
Vilka bestämmelser gäller för retur eller annullering av order?
Av oss i förväg godkänd retur krediteras högst 80 % av debiterat pris. Endast oanvända artiklar i felfria originalförpackningar som stämmer överens med dagens utförande avseende produkt och förpackning kan accepteras. Före retur vill vi att du kontaktar kundservice på tel. 08 – 703 01 00 och begär godkännande och registrering av aviserad retur.
Annullering av order kan ske endast efter överenskommelse. Ring vår kundservice på tel. 08 – 703 01 00 så hjälper vi dig.
Frakt och emballage:
Vad är era fraktkostnader?
Colly Verkstadteknik tillämpar våra leverantörers prislista. De flesta av våra leveranser sker med hjälp av PostNord. Standardemballage ingår alltid i priset. Däremot kan kostnader för pallar och pallkragar tillkomma.
Web-order överstigande 2000 kr levereras vanligtvis fraktfritt inkl emballage.
Annan order levereras i enlighet med överenskommelse.
Säkerhet på webbplatsen:
Är det säkert att beställa varor i webshopen?
Absolut. Du lämnar ingen betalningsinformation, all betalning görs via faktura. Vi har väldigt strikta regelverk för hur vi behandlar personlig information och följer självklart personuppgiftslagen. Vi förmedlar aldrig kundens uppgifter till tredje part.
Hur hanteras mina personliga uppgifter?
Sättet att använda de personuppgifter som du lämnar är noga kontrollerat av lagar och bestämmelser, t.ex. personuppgiftslagen. Det innebär att när du lämnar ditt namn, personnummer, adress eller liknande för att kunna göra dina inköp hos oss, så förbinder vi oss att hantera dessa uppgifter med sekretess. Vi förmedlar aldrig denna information till tredje part.
Support och produktsortiment:
Erbjuder ni teknisk support på era produkter?
Ja. Det enklaste är att kontakta vår kundservice på 08 – 703 01 00 så hjälper vi dig eller kopplar dig vidare till rätt person.
Kan jag beställa specialtillverkade produkter?
Specialverktyg utgör en stor del av vår försäljning. Ta kontakt med en av våra medarbetare på 08 – 703 01 00 för att diskutera just dina behov.
Kan jag beställa produkter som inte finns med i er katalog eller i er webshop?
Ja, vi har tillgång till tusentals produkter från våra leverantörer.
Kontakta oss på 08 – 703 01 00 så hjälper vi dig att hitta just det du vill ha.
Kontakta oss
Tycker du att det saknas viktig information, maila oss och berätta, så kan vi justera och underlätta för andra användare.