Bo Pettersson

Bo-Pettersson

Som teknisk kundsupport hos oss på Colly Verkstadsteknik är du med och utvecklar affärer och smarta lösningar tillsammans med våra säljare. Kundkontakterna är främst inom fordon-, gruv- och övrig verkstadsindustri i hela Sverige. 

Vi ställer några frågor till Bo Pettersson, teknisk kundsupport på Colly Verkstadsteknik. 

Hur länge har du arbetat på Colly Verkstadsteknik? 

11 år. 

Vilka är fördelarna med att jobba hos er? 


Colly Verkstadsteknik är ett teknikdrivet företag med generösa personalförmåner som dessutom sätter individen i centrum. Vi är ett samspelt lag där den familjära småskaligheten backas upp av en stor och stark ägare i Indutrade, vilket gör det stimulerande att jobba i ett litet företag. Vi gör skillnad hos våra kunder där vi genom att hjälpa dem med ökad produktivitet stärker deras konkurrenskraft. 

Vilka egenskaper behöver man ha för att trivas i jobbet? 


Man behöver vara nyfiken, tekniskt intresserad och lösningsorienterad. 

Vilka utmaningar finns i ditt jobb? 


Att alltid erbjuda kunden den bästa lösningen, vilket sker i samarbete med kompetenta kollegor, produktchefer och leverantörer. 

Hittar du inte vad du söker?

Kundservice är öppen mån-tors: 08–16:30 och fre: 08–16 (lunchstängt 12–13)
kontakt